Städdag här hemma

Pust, stånk och stön! Är genomsvett nu efter två timmars städning.
Jag tycker vi delade upp det väldigt bra iallafall! Johan tog vardagsrummet och hallen medan jag tog sovrummet. Toaletten ska jag ta om en liten stund, ska bara laga lite mat först. Sedan är det ju köket med, men det tar vi inte idag då vi är helt slut.
Sovrummet tog en evighet! Först skulle jag sortera alla kläder, vad som skulle tvättas och inte. Sedan var det alla leksaker, sängkläder som skulle bytas, dammas, torkas, dammsugas osv. Möblerade om lite också, så nu har vi skötbordet här inne vilket är riktigt skönt. Vi byter ändå aldrig blöja på Leo inne på toan.
Ska snart ställa mig vid spisen och laga iordning Chili con carne, mums!

Måste bara passa på att ge er ett filmtips. Vi så "Linje 123 kapad" igår kväll och jäklar vad bra den var. Inte sett en så bra film på länge! Två av mina favoritskådisar är med i filmen med, John Travolta och Denzel Washington.
Även James Gandolfini från "Sopranos" var med i filmen och spelade borgmästare.


 


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback