Sparkonto

Igår åkte jag och Leo iväg med pappa en sväng till stan för jag skulle till banken och fixa ett sparkonto till honom.
Det kommer dras 100 kr från mitt konto till hans sparkonto varje månad. Sedan får jag självklart sätta in mer pengar när jag vill. Så om han får 100 kr i månaden under 18 år så kommer han att ha 21600 kr.
Jag kommer vara jättenoga med vad pengarna används till. Antingen körkort eller till han flyttar hemifrån ska de gå till beroende på om jag kan betala hans körkort eller inte.
Så det känns jättebra att ha fixat det!
Sen så kommer en del av pengarna att hamna i fonder. Han på banken sa att det var smartast om man skulle spara under lång sikt. Tog dock det lugnare valet, att bara en pytteliten del hamnar där för då kan han varken vinna eller förlora så mycket på det, vílket känns tryggt. Sparar ni åt era barn?
Nu ska jag laga lite spagetti och köttfärssås åt mig och min man ;)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jo men han är ganska liten, medelvikten vid 5 månader är 7500g. Vi sparar hela barnbidraget till Max :)

2009-10-10 @ 16:01:21
Postat av: Carro med bebis i magen ♥

Frågestund på bloggen! :) ♥

2009-10-11 @ 18:24:04
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var Leo planerad?

Varför valde ni det namnet?

2009-10-11 @ 19:52:32
Postat av: Erika - 18år - Miliam & Miltons mamma<3

Jag sparar till mina barn:)

2009-10-14 @ 09:47:30
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Postat av: anamaria

a jag sparar till min son :)

2009-10-14 @ 15:19:07
URL: http://anamariaj.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback