Sjukan

I tisdags kväll så fick jag så fruktansvärt ont under revbenet på högra sidan. Det var fjärde gången på en månad jag haft så ont. Varje gång vi varit nere på akuten har de, efter några timmar, gett mig smärtstillande, gett mig en felaktig diagnos och sedan skickat hem mig. Ena gången var det, enligt de, förstoppning. Andra gången var det urinvägsinfektion.
Varje gång så kände jag inom mig att de hade fel. Femte gången jag åkte in så blev jag inlagd på AVA, akutvårdsavdelningen. Jag hade ont under revbenet, feberfrossa och kräktes.
Efter ett ultraljud och en röntgen så säger de till mig att jag har njursten. Jag visste det! Hade sökt på njur och gallsten på internet och alla symptom stämde på mig. Alla i min närhet sa samma sak.
Men sjukvården.. vilken parodi! Usch, vad dåliga de blivit.

I torsdags var jag "tvungen" att komma hem. Jag hade inte sett min lilla prins på så länge så jag orkade inte vara kvar på sjukhuset.. även fast jag egentligen borde varit det för när jag kom hem så mådde jag inte alls bra. Så fort jag stod upp så snurrade allt runt om kring mig och jag mådde hemskt illa.
Det var ju Johans födelsedag med, så ville hem för det med. Han fick en bok om Michael Jackson av mig och Leo. Han blev riktigt glad, så det var ju bra!

Nog om det, nu ska jag busa med min son :)


Kommentarer
Postat av: Emma

haha, vad elak han är ^^ såna är ju dundersköna!

2009-11-15 @ 23:51:04
URL: http://eehenriksson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback